Návštěva včelaře

10. 6. 2022

Cíl: - představit práci včelaře - poznat včelařské pomůcky - osvojit si rozdíl mezi včelou a vosou - uvědomit si nebezpečí, ke kterému může dojít při práci - osvojit si poznatky o včelách Použité metody: názorně- demonstrační (předvedení stáčení medu, možnost osahat si různé pomůcky), slovní (výklad, dialog), diskusní (odpovědi na otázky) Formy pedagogické práce: frontální, projektová výuka, skupinová a kooperativní (pracovní listy dle náročnosti) PRŮBĚH NÁVŠTĚVY: 1. Vyučovací hodina - Včelař a jeho náplň práce- představení práce včelaře. Odpovědi na otázky, které děti zajímaly. Co potřebuji za pomůcky, abych se mohl stát včelařem. 2. Vyučovací hodina - Ukázka včelstva, kdo v něm bydlí, rozhovor nad obrázky, jak vypadá královna, dělnice. Sledování pod mikroskopem. 3, Vyučovací hodina - Hrajeme si na včelaře- stáčení medu pomocí medometu, ukázka potřebných pomůcek ke stáčení- dýmák, medomet, rámeček s propolisem, ukázka vosku na výrobu svíček, 4. Vyučovací hodina - Ukázka včelaření v praxi- Ukázka úlu a včel naživo. Ukázka včelařského obleku. Pracovní list - najdi včeličce cestu od úlu.

Zpět na výpis