Chutě a vůně na talíři
Předškolní pedagog musí být obrovský kreativec, improvizátor a motivátor, aby dokázal zaujmout dnešní děti a dosáhl svých vzdělávacích záměrů.Někdy je to hodně náročné, a někdy stačí jen obyčejná hra, abychom získali děti ke spolupráci v ochutnávání plodů ze zahrady. Tentokrát to byl krtek, který má špatný zrak, a než najde to, co vlastně jí a čím se živí, může asi ochutnávat i to, na co zrovna narazí☺. Tak i děti si zkusily, jaké to je, když nevidí. Poslepu ochutnávaly hrušku, jablko, mrkev a papriku. Ovoce i zelenina byly nakrájené na malé kousíčky, aby to děti neměly tak jednoduché. Prvotní ostýchavost byla patrná (děti mladšího věku 3-5), ale následně se dětem ochutnávka zalíbila a s radostí se pustily do ochutnávání a poznávání. Nakonec vše snědly. A my jsme naprosto přirozeně dětem donesli na jejich chuťové pohárky zeleninu, kterou třeba "na první dobrou" nejedí.