Soutěž Jídlo a my

14. 5. 2020

Babiččina zahrádka

Staráme se s dětmi o naší školní zahrádku a využíváme i bylinkovou zahrádku.

Našim cílem:        využití bylinkové zahrádky k rozvíjení vztahu k rostlinám

  • pochopit , jak to chodí na zahrádce (vadnutí, uhynutí,zalévání…..)
  • k čemu nám vypěstované bylinky slouží

Pomůcky :  sazenice bylinek, zahradnické náčiní

S dětmi si popovídáme na téma – proč se zahrádce říká babiččina, protože dříve tato starost o bylinky příslušela babičkám, uměly se o ně starat, jak je např. léčebně využívaly …

Realizujeme vše v prostředí naší zahrádky v MŠ, děti mohou přinést truhlíky z domova , které si poté vystavíme na okna,kde budeme bylinky také pěstovat.

 

Výstupy:    vést rozhovory, vzájemně si pomáhat , pracovat ve skupinkách, učíme se „jen tak posedět „ na zahrádce, vnímat vůni vypěstovaných bylinek (libeček, medunka,pažitka …)

Dětem poté naše paní kuchařky připravují svačinky , např.chleba posypaný vypěstovanou pažitkou….Nejraději si děti ale připravují vše samy,svačinka jim pak o to víc chutná.

Zapojujeme aktivně i rodiče, několikrát během školního roku děti nosí např. vypěstované zeleninky z domova a ochutnávky jsou pak pro všechny největší odměnou.

Zpět na výpis