Půdní vrstvy

23. 3. 2021

Učit děti, co a jak v přírodě funguje, musí být komplexní. Když chceme něco vypěstovat a pak to zužitkovat, musím i vědět, v jaké půdě chci, aby to semínko či sazenička rostlo, a čím té půdě můžeme pomoci, aby to bylo v souladu s přírodou.

Naše děti badatelská činnost velmi baví a rády přicházejí věcem na kloub. Když jsme si povídali, proč je důležité odpadky třídit, a co můžou v přírodě jen tak pohozené způsobit, ukázala jsem to dětem na praktickém postupu. Do strachového pytle jsem dala různé druhy odpadků, od plastů, papíru v různé podobě, hliníkové obaly, baterky, hadříky atd. Děti si hrály na žížaly a po prolezení pytlem vyjadřovaly své pocity. Nebylo jim to vůbec příjemné. A tak jsme pak i zkoumaly život žížal, které se živí organickým odpadem. Velmi užitečnou pomůckou nám byl náš vermikompostér. Děti pak zkoušely vytvářet i půdní vrstvy tvořící zem, po které chodíme. Viděly, jak je důležité zem udržovat v čistotě a že odpadky vyrobené člověkem do přírody nepatří. A naopak - co nám příroda dala, to tam zase můžeme zpátky dát (třeba ohryzek v lese vložit do vydloubnuté jamky a přikrýt listím a hrabankou). A při kontaktech se žížalou se zbavují strachu a obav právě tím, že blíže tohoto půdního tvora poznají. A pokud žížalám dáme dobrou potravu, oni nám naoplátku dají přírodní hnojivo (zvaný žížalí čaj) a dobrou půdu pro pětování v truhlíkách. Je to oboustranně výhodné☺.

Více na https://mskamaradnoveveseli.rajce.idnes.cz/Leden_v_Kuratkach_2021/1476871723

Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1Půdní vrstvy 1
Zpět na výpis