Naši mazlíčci

2. 6. 2022

Jak nám Smíškům může zvířátko pomoci?

????????Stmelení kolektivu

Živočich ve školce plní roli jakéhosi prostředníka. Ostýchaví jedinci se při kontaktu se zvířetem snáze uvolní a zklidní. Živý tvor napomáhá v navozování verbálního kontaktu. Děti mezi sebou snáze naleznou společnou řeč. Ve smíšené školce je přínosem i fakt, že starší přirozeně pomáhají mladším v péči o zvíře.

????????Poznávání živočicha

Svět je pro dětské oko úžasné místo. Je tu tolik nových věcí, které je zapotřebí prozkoumat a pochopit. My svým malým svěřencům představíme živočicha a seznámíme je s jeho životem a potřebami.

????????Zodpovědnost při péči

Co dospělí ví, dítě ještě netuší nebo dostatečně nechápe. Zvíře není jen na pohrání, potřebuje dlouhodobou péči. Co učitelé na tomto pěkném příkladu z praxe snadno vysvětlí? Třeba to, že se živočich sám nedostane z terária ven, sám nezíská potravu a ve svém příbytku si ani sám neuklidí.

????????Láska ke zvířeti

Vnímání zvířete coby mazlíka se výrazně liší v závislosti na věku dítěte. Do 3 let dítě zvíře jako společníka nevnímá. Spíše si zvyká na to, že samo není středem pozornosti. Jeho potřeby si začne uvědomovat až v předškolním věku ideální ve školce.

????????Zvládání vlastních pocitů

Předškolní věk se nese ve znamení rozbouřených emocí – dítě zvíře buď miluje, nebo se ho bojí. Je natěšené, nezvládá čekání na kontakt, silně prožívá všechny neočekávané reakce zvířete. Pod naším dohledem učitelů se učí vše postupně kon

Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1Naši mazlíčci 1
Zpět na výpis