Zahrádka jinýma očima

4. 6. 2020

Zahrádka jinýma očima“ o životě v půdě a jejím nezbytném významu pro růst rostlin a živočichů žijící v ní. Naši zahradu lektorka představila dětem jako místo plné života. Společně jsme objevovali, co zde roste a žije, zapojili jsme naše smysly a užili jsme  si i společné hry.

Program probíhal nejen na zahradě mateřské školy, ale i v budově ve třídě.

Děti se učily, koho můžou potkat v půdě, co se odehrává v kompostu a co do něj patří, kde se berou a z čeho žijí rostliny, jak se rostliny pěstují, jak se sklízejí a zpracovávají jejich plody – takto byl celý program rozdělený na jmenované bloky - pěstitelská činnost dle ročního období. Součástí programu byly hrátky s půdou a výroba žížalária, které si děti na závěr odnesly do školy. Dozvěděly se o významu výskytu žížal v půdě. Práce pozorovatelsko badatelské a pěstitelské v terénu. Pohybové hry, skupinová práce atd. Děti využívaly hojnost pomůcek – lupy, síťky na hmyz, zvětšovací nádoby i mikroskop – měly možnost si svůj hmyz ulovit a následně prohlédnout, význam hmyzu v zahradě – jeho užitečnost (včela, čmelák), ale i škodící hmyz – mšice, bělásek

Zahrádka jinýma očima 1
Zpět na výpis